سئو و بهينه سازي سايت همان بخش مورد علاقه تمامي صاحبان وب و صاحبان مشاغل است.
حتما شما نيز مي دانيد كه يكي از مهم ترين معيارها براي به دست آوردن رتبه بالاتر در گوگل، افزايش سئو سايت است.
بخش بزرگي از ورودي وب سايت شما (يعني تعداد كاربراني كه وارد وب سايت شما ميشوند) از طرف گوگل است.
اگر بخواهيم يك عدد تقريبي بگوييم، حداقل 50 الي 70 درصد ورودي اكثر وب سايتها از موتورهاي جستجو (مخصوصا گوگل در ايران) است، به همين خاطر است كه تمامي صاحبان مشاغل خواستار سئو سايت بالا براي وب سايت خود هستند.
همانطور كه ميدانيد بر هيچ كس پوشيده نيست كه سئو سايت بالا باعث مي شود تا سايت شما در صفحه اول و يا لينك هاي بالاي گوگل قرار بگيرند و همين امر باعث جذب مشتري براي شما مي شود پس براي اطلاع بيشتر اين موضوع جذاب در جهت افزايش رنك سايت به مقالات سئو سايت چيست و عوامل موثر در سئو سايت و ابزارها و منابع سئو مراجعه كنيد.
بازاريابي موتور جستجو ( SEM ) يك استراتژي بازاريابي ديجيتال است كه براي افزايش ميزان ديده شدن يك وب سايت در نتايج موتور جستجو ( SERPs ) استفاده ميشود.
در حالي كه اصطلاح صنعت زماني با هر دو فعاليت جستجوي ارگانيك ( SEO & google ad ) شناخته ميشد اما اكنون تقريباً منحصرا به تبليغات جستجوي پولي اشاره دارد.
يادگيري سئو يك فرآيند مداوم است و شما نمي توانيد با گذراندن يك دوره خودتان را متخصص بدانيد بايد هرروز با تكنيك هاي جديد گوگل آشنا شويد.
بازاريابي موتور جستجو همچنين به صورت متناوب به عنوان ” جستجو پرداخت شده ” يا ” پرداخت به ازاي هر كليك ( PPC ) ” شناخته ميشود.
چرا بازاريابي موتور جستجو مهم است؟
با افزايش تعداد مشتريان و افرادي كه در حال خريد و يا تحقيق درباره محصولات آنلاين هستند، بازاريابي موتور جستجو به يك استراتژي مهم بازاريابي آنلاين براي افزايش دستيابي (ديده شدن) به يك شركت تبديل شده است.
در واقع اكثر بازديدكنندگان جديد يك وب سايت با انجام پرس و جو در موتور جستجو، وب سايت مورد نظر خود را پيدا ميكنند.
در بازاريابي موتور جستجو تبليغ كنندگان به ازاي هر كليكي روي سايت آن ها ميشود پول پرداخت ميكنند، نه صرفاً فقط براي ديده شدن!
اين يك راه كارآمد براي يك شركت است كه دلارهاي بازاريابي خود را خرج كند.
يكي ديگر از ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ بازاريابي محتوا است.
قبل از توضيح بازاريابي محتوا در ديجيتال ماركتينگ، براي درك بهتر اين آيتم پيشنهاد مي كنيم ابتدا به مقاله تاثير بهبود محتوا در سئو توجه فرماييد .
بازاريابي محتوا، يك رويكرد استراتژيك براي بازاريابي است كه روي توليد و توزيع محتواي با ارزش تمركز دارد.
به واسطه اين رويه ميتوانيد يك مخاطب از پيش تعريف شده را جذب و او را كنار خود حفظ كنيد.
در مرحله بعد فرآيند بازاريابي محتوايي، لازم است كه فرد جذب و حفظ شده را به واسطه راهكارهايي به يك مشتري سودآور تبديل كنيد.
هميشه بايد در نظر داشته باشيد كه بازاريابي محتوا يك فرآيند بلند مدت است.
در واقع بازاريابي محتوا همان هنر برقراري ارتباط با مشتريهاي بالفعل و بالقوه است.
منبع
شما به واسطه اين شيوه مشتريان خود را آموزش ميدهيد و بدون جلسه معرفي محصولات و خدمات جديد خود، آن ها را به سوي خود حركت ميدهيد.
اشتراكگذاري اطلاعات مفيد و كاربردي مرتبط با نياز مخاطبانتان سبب ميشود كه سرعت تبديل شدن يك مشتري عادي به يك خريدار وفادار ، افزايش يابد.
بازاريابي محتوا توسط كمپانيهاي بزرگي چون مايكروسافت، سيسيكو و P&G مورد استفاده قرار ميگيرد و بيشك براي آن ها نيز مفيد بوده كه همواره سعي بر گسترده كردن رسانههاي خود داشته اند.
كسبوكارهاي نوپا هم ميتوانند با هزينهاي كم ، سراغ اين روش مفيد بروند و كسبوكار خود را به واسطه انتشار گسترده محتواهاي مفيد رشد دهند.
همواره حواستان باشد كه بازاريابي محتوا ، بدون محتواي باكيفيت امكان پذير نيست!
بازاريابي شبكه اجتماعي در ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي ديجيتال چيست؟
SMM كه مخفف عبارت Social Media Marketing كه به معناي بازاريابي شبكه هاي اجتماعي است ، يكي از ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ محسوب ميشود.
در صورت بازاريابي مناسب در اين شبكهها ، ميتوانيد حجم زيادي از مخاطبان را جذب كرده و به كسبوكار خود رونق ببخشيد.
شركت طراحي سايت وب داران در تلاش است كه شما را با مفاهيم بيشتري از سئو آشنا كند.
با توجه به فعاليت بخش زيادي از جامعه در پلتفرمهاي اجتماعي مانند تلگرام ، اينستاگرام ، توئيتر و … حضور و بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي ، تقريباً براي هر كسبوكاري مفيد است.
اما بايد در نظر داشته باشيد كه SMM يك كانال فروش مستقيم نيست و تنها ابزاري است براي كمك به فروش بيشتر ، درواقع فروش را مستقيماً انجام نميدهد و نياز به زمان دارد پس ، پيش از استفاده از اين روش بايد اهداف و نيازهاي خود را بررسي كرده و سپس تصميم بگيريد.