سرچ كنسول چيست و كاربرد آن در سئو

نوشته از همه جا و همه چيز

سرچ كنسول چيست و كاربرد آن در سئو

۱۲ بازديد

گوگل وبمستر كه در حال حاضر به عنوان Search Console شناخته مي شود، نحوه استفاده از گوگل وبمستر يك منبع ضروري براي هر كسب و كار است كه مي خواهد براي موتورهاي جستجو بهينه سازي شود.

از اين ابزار جهت بهينه سازي سايت استفاده مي شود.

Google webmaster tools يا GWT بينش را در مورد آنچه Google مي بيند فراهم مي كند و اطلاعات متنوعي را ارائه مي دهد از جمله اينكه كدام صفحات نمايه شده اند، لينكهاي ورودي كه شما كسب كرده ايد و كدام كلمات كليدي ترافيك را افزايش مي دهد.
قبل از استفاده از GWT، شما بايد با گوگل تاييد كنيد كه شما مالك دامنه به وب سايت هستيد. گوگل راه هاي مختلفي براي انجام اين كار فراهم مي كند و پس از اتمام فرآيند تأييد، شما بايد در طول 24-48 ساعت اطلاعات خود را در حساب خود مشاهده كنيد.

نحوه استفاده از گوگل وبمستر

داشبورد Dashboard
داشبورد به شما يك نگاه فوري به برخي از مهمترين اطلاعات مربوط به سايت شما مي دهد. هر بخش حاوي اطلاعات متفاوتي است كه مي تواند به شما كمك كند.

پيام هاي وب Website messages – اين ناحيه است كه Google با مدير وب ارتباط برقرار مي كند. همه پيام ها بد نيستند، اما اغلب آنها روي موضوعاتي كه نياز به توجه دارند تمركز مي كنند. آنها ممكن است به شما بگويند كه وب سايت شما با نرم افزارهاي مخرب آلوده شده است يا اينكه سيستم مديريت محتوا (CMS) شما بايد به روزرساني شود تا وب سايت شما را از آسيب هاي امنيتي شناخته شده محافظت كند.تدريس سئو سايت در تيم تخصصي وب داران

 

تنظيمات Settings – هنگاميكه روي نماد چرخ دنده كليك ميكنيد، GWT گزينه هاي سفارشي سازي چندگانه را ارائه مي دهد. تنظيمات ابزار وب مستر به شما امكان مي دهد تا هشدار را به صندوق ورودي خود تحويل دهيد و تنظيمات سايت به شما اجازه مي دهد با گوگل درباره اهداف بازاريابي خود ارتباط برقرار كنيد. به عنوان مثال، شما مي توانيد منطقه هدف جغرافيايي كه مي خواهيد براي رسيدن به آن تعيين كنيد.

منبع 

طراحي سايت فروشگاهي

تغيير آدرس Change of addres – اين جايي است كه مي توانيد به گوگل اطلاع دهيد كه وب سايت شما به يك دامنه جديد مهاجرت مي كند. اين مرحله را فقط بعد از اينكه سايت جديد را راه اندازي كرديد و صفحات قديمي را به جديد با 301 تگ هدايت كنيد كاربرد دارد.
كاربران و صاحبان سايت Users & site owners – به عنوان مدير سايت، شما مي توانيد گزينه اضافه كردن كاربران به حساب و مشخص كردن اختيارات خود را در آن داشته باشيد. صاحبان مجوز دسترسي به همه چيز در سايت و ايجاد تغييرات احتمالي دارند. كاربران با مجوز “كامل” مي توانند وظايف مشابه با مالك را به جز افزودن كاربران جديد، پيوند حساب گوگل آناليتيكس  و اطلاع رساني به گوگل در مورد تغيير آدرس را انجام دهند. كاربران با دسترسي محدود شده ميتوانند داده ها را ببينند، اما از بسياري از اقدامات، جمله ارسال نقشه ها و URLهاي سايت ممنوع هستند.

(ادامه مطلب نحوه استفاده از گوگل وبمستر)

جستجوي نمايش ها Search queries

بخش نمايش هاي جستجو به شما كمك مي كند تا ترافيك وب سايت و كلمات كليدي خود را درك كنيد. در حالي كه Google Analytics اطلاعات سطحي در مورد متريك و منابع ترافيك را ارائه مي دهد، GWT با نشان دادن پتانسيل واقعي ترافيك وب سايت شما با نشان دادن تعداد برداشت ها و رتبه بندي هاي وب سايت شما به دست مي آيد. ممكن است در مورد كلمات كليدي “لوازم جانبي دوچرخه” تعداد زيادي از برداشت ها (به عنوان ظاهر در نتايج جستجو) تعريف شده باشد، اما شما چند كليك را بيشتر دريافت نمي كنيد، زيرا به اندازه كافي رتبه بندي نمي شود. اين ويژگي به شما مناطقي را نشان مي دهد كه شما مي توانيد تلاش هاي SEO خود را متمركز كرده و رشد دهيد. SEO چيست؟

جستجوي نمايش ها 5 عامل مختلف را براي شما در نظر گرفته است:

پرس و جو Query – اين به شما مي گويد كه كلمات كليدي وب سايت شما  رتبه بندي شده است. پرس و جو يك اندازه گيري سريع است كه به شما مي گويد كه تلاش هاي SEO خود را براي كلمات كليدي خاص انجام دهيد (آموزش سئو) . مهم است كه تمايز بين رتبه بندي و ترافيك را بياموزيد. وبسايت شما ممكن است در نتايج جستجو نشان داده شود، اما ممكن است هنوز ترافيك ايجاد نشود. بخش پرسش و پاسخ به شما نشان مي دهد كه در آن پتانسيل رشد وجود دارديا نه.
افسانه ها Impressions – شما مي توانيد ببينيد كه چه تعداد افراد در بخش هاي مختلف وب سايت شما را در نتايج جستجو مشاهده ميكنند، صرف نظر از اينكه آيا بر روي لينك شما كليك مي كنند يا خير. طراحي سايت وب داران 
كليك ها clicks – اين به شما مي گويد كه تعداد بازديد كنندگان محتواي شما را در نتايج جستجو مشاهده كرده و روي آن كليك كرده اند.
نرخ كليك كردن CTR – نرخ كليك كردن يك متريك است كه به شما نسبت كليك ها و برآوردها را مي گويد. اگر CTR شما كم باشد، ممكن است وقت آن رسيده كه به جستجوگرهاي صفحه خود بازگرديد و توصيفات بهتر در عناوين و متاديتاهاي صفحه خود را بنويسيد.
موقعيت متوسط Average position – شما مي توانيد ببينيد كه چگونه وب سايت شما در رتبه بندي براي هر كلمه كليدي است.

براي اطلاعات بيشتر در خصوص سئو سايت مي توانيد، به برگه بهينه سازي سايت مراجعه نماييد.

مشاهده داده ها با تغيير Viewing data ‘with change’

بخش جستجوي نمايش ها يك ويژگي “با تغيير” را ارائه مي دهد كه به شما امكان مي دهد تا ببينيد كه چگونه معيارهاي سايت در طول زمان تغيير كرده است. اگر اخيرا تنظيمات خود را در استراتژي SEO انجام داده باشيد، مشاهده داده ها با «تغيير» مي تواند نشان دهد كه آيا آمار شما در جهت مثبت حركت مي كند يا خير.

كدام صفحات براي كلمات كليدي خاص رتبه بندي مي شوند.

بخش پرس و جو جستجو نيز به شما اجازه مي دهد تا بر روي كليدواژه هاي خود كه بر اساس رتبه بندي وب سايت شما هستند كليك كنيد، كه مي توانيد ببينيد كدام صفحات براي اين شرايط رتبه بندي مي شود. اين نه تنها پيشرفت رتبه بندي جستجوگرها را تاييد مي كند، بلكه مي تواند استراتژي بازاريابي محتوا را نيز اطلاع دهد. هنگامي كه شما مي دانيد كدام صفحات بيشترين ميزان ترافيك را دريافت مي كنند، شما فرض هاي خوبي در مورد آنچه كه مصرف كنندگان به دنبال آن هستند و چه چيزي آنها را به مشتريان تبديل مي كنند داريد.

منبع :

آموزش سئو حرفه اي و رايگان 

صفحات بالا Top Page

با نگاه كردن به «صفحات بالا»، مي توانيد صفحات سايت خود را كه بيشترين بازديد و كليك را دريافت مي كنند، كشف كنيد. اين امر مي تواند بسيار مفيد براي ماندن در ذهنيت مصرف كننده باشد. گاهي اوقات آنها به مناطق مورد انتظار علاقه مند مي شوند و به شما سرنخ هايي را مي دهند كه ممكن است شما براي بهينه سازي صفحات اشتباه، تمركز داشته باشيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.